OEP
Az OEP még 1999-ben döntést hozott arra vonatkozóan, hogy a Társadalombiztosítási Azonosító Jel informatikai rendszerét korszerűsíti.
A korábban működő, a jelenlegihez képest lényegesen korlátosabb funkcionalitással rendelkező, a mai igényeket már technológiai szempontból sem kielégítő alkalmazást kellett lecserélni ORACLE adatbáziskezelőn alapuló, JAVA alapú alkalmazói felületkialakításra. A rendszer elindításakor biztosítani kellett, hogy a korábbi adatbázisállomány teljes adattartalma az új rendszerben is elérhető legyen. Az átállásra egyetlen hétvégén került sor. A rendszer 2002. április 15-e óta zavartalanul üzemel.
A TAJ nyilvántartási rendszernek a TAJ regisztrációs és jogosultsági adatbázisaiból jogszabályi előírásoknak megfelelően az egészségbiztosítás területén működő, számos informatikai rendszer és külső szervek (bíróság, ügyészség, rendőrség, stb.) részére, illetve az érintett személy saját kérésére adatszolgáltatást kell biztosítani. Az adatszolgáltató alkalmazás funkciója az országos és megyei igazgatási szervekhez érkező adatszolgáltatási kérelmek teljesítése és megfelelően bizonylatolt lekezelése.
A társadalombiztosítási ellátásban érintett szervezetek, kórházak, szakorvosi intézetek felé biztosítani kellett annak lehetőségét, hogy formalizált kérésre standard információt kapjanak a TAJ nyilvántartási rendszerben regisztrált személyek TAJ számának különböző TB ellátásokhoz történő felhasználhatóságáról. Ennek a feladatnak az ellátására WEB alapú megoldás született. A formalizált, autorizációs kérést kezdeményezőket az első bejelentkezéskor regisztrálni kell és a limitált számú kérdésekre adandó válaszokat felhasználói név és jelszó megadása után lehet teljesíteni. Hasonló módon nyílik lehetőség az állampolgárok számára saját TAJ számuk ellenőrzésére.