APEH
Az ESKORT ellenőrzést támogató rendszert először a dán adóhivatalnak fejlesztette ki a WM-data A/S (akkori nevén CRI). Magyarországon az ESKORT fejlesztése és bevezetése három fázisban valósult meg.
- Az 1. fázis, a megvalósíthatóság felmérése, 1995. szeptemberétől 1996. júniusáig tartott a Dán Pénzügyminisztérium finanszírozásában.
- A 2. fázis, maga a rendszer fejlesztése, 1996. decemberétől 1998. júniusáig zajlott a Világbank finanszírozásában.
- A 3. fázis, az alkalmazás bevezetése, 1998. augusztusától decemberéig tartott.
Az APEH az ESKORT-ot a mai napig az egész ország területén használja.
Az ABIT munkatársai a projekt vezetését végezték a Bull Magyarország, mint fővállalkozó nevében.
A projekt fő célkitűzése olyan információs rendszer kidolgozása és megvalósítása, amely hatékonyan támogatja a helyszíni ellenőrzést végző adóellenőr munkáját.
A rendszer funkciói három részre oszthatók:
- Lekérdezés az APEH adatbázisból
A helyszíni ellenőrzést megelőzően az adóellenőr az APEH adatbázisból lekérdezi az adott adóalanyra vonatkozó információkat és letölti azokat hordozható notebook számítógépébe. Ilyen módon egy replikált részadatbázis képzése történik a helyszíni tevékenység céljára. - A letöltött információk lekérdezése, megjelenítése a helyszínen az ellenőrzés során.
A notebook-on tárolt, az adott adóalanyra vonatkozó információk a helyszínen megjeleníthetők, így az ellenőrzés valamennyi korábbi történeti információ azonnali elérésével hatékonyan végezhető. - Döntéstámogatás
A rendszer valamilyen anomália, logikai hiba észlelésekor javaslatot tesz, hogy az ellenőr milyen irányban folytassa az ellenőrzést a hiba behatárolása, a probléma tisztázása érdekében.